Facebook čakajú veľké zmeny: Viac príspevkov od priateľov, menej od médií a firiem

Najväčšia sociálna sieť na svete plánuje na rok 2018 veľké zmeny. Prezradil to jej zakladateľ Mark Zuckerberg.

Ilustračný obrázok k článku Facebook čakajú veľké zmeny: Viac príspevkov od priateľov, menej od médií a firiem
Zdroj: TASR

Facebook tak podľa jeho zakladateľa čakajú v celosvetovom meradle veľké zmeny. Podľa svojho príspevku, ktorý v noci uverejnil, si celý tím sociálnej siete uvedomil, že ľudia na Facebooku trávia menej času. Chce sa tak vrátiť ku svojim koreňom, keď bola sociálna sieť zameraná na príspevky priateľov.

Zmeny sa tak dotknú hlavne príspevkov firiem, značiek a médií.

Ako sa Zuckerberg vyjadril, dostali spätnú väzbu od komunity, že verejné príspevky od rôznych stránok a skupín vytláčajú interakcie s príspevkami priateľov a známych. Preto vraj nastal čas na zmenu.

Zakladateľ sociálnej siete si uvedomuje, že v posledných rokoch nastal raketový rozmach rôznych videí a iného verejného obsahu. Ten postupne vytlačil príspevky našich známych a priateľov. Preto sa Facebook postupne odklonil o toho, prečo vlastne vznikol – spájania sa s ostatnými ľuďmi. Tím okolo sociálnej siete si preto dal vypracovať dôkladný prieskum v spolupráci s odborníkmi z univerzít.

Prinesú sociálne interakcie

„Výskum nám ukázal, že používanie sociálnych sietí na spájanie s ľuďmi, na ktorých nám záleží, môže byť dobré pre naše blaho. Môžeme sa tak cítiť viac prepojene a menej osamelo. Na druhej strane, pasívne čítanie článkov alebo sledovanie videí, akokoľvek zábavné a informatívne, nemusí byť až natoľko dobré,“ píše Mark Zuckerberg vo vyhlásení.

Produktové tímy najväčšej sociálnej siete tak dostali nové zadanie. Nemajú sa toľko zameriavať na relevantný obsah, o to viac majú ľuďom servírovať zmysluplné sociálne interakcie.

Ako Zuckerberg povedal, prvé zmeny začali robiť už v minulom roku. V najbližších mesiacoch si ich všimnú užívatelia po celom svete, nakoľko sa výrazne zmení obsah príspevkov na „nástenke“ (News Feed). Užívatelia tak môžu očakávať viac príspevkov od rodiny, priateľov a rôznych záujmových skupín.

Uvedomujú si, že čas strávený na Facebooku klesne

Ľudia budú vidieť menej verejných príspevkov, ktoré predstavujú príspevky publikované médiami, značkami a firmami. Tím okolo zakladateľa Facebooku si všimol zvyšujúci sa počet interakcií napríklad pri živých videách. Následne vznikalo množstvo podnetných diskusií a otázok. Podľa Zuckerberga je však dnes sledovanie videa, aktualizovanie stránky a čítanie komerčných príspevkov stále viac pasívnou činnosťou.

„Očakávam, že čas, ktorý ľudia trávia na Facebooku, ako aj niektoré ukazovatele zapájania sa (užívateľov, pozn. redakcie), poklesnú. Tiež však očakávam, že čas strávený na Facebooku bude hodnotnejší. Pokiaľ to čo robíme bude správne, verím, že to bude dobré pre našu komunitu a aj v dlhodobom horizonte pre naše podnikanie,“ píše Mark Zuckerberg vo svojom vyjadrení.

Foto: ilustračné

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame