Katarína Oravská Rôzne

Nikola z Brezna zhodila 18 kíl, teraz robí fitnes trénerku: Jej rady nie sú zázrak, je to drina

Hoci sa športu venuje odmalička, aj ona bojovala kvôli zlým návykom s vyššou váhou. Potom, čo sa pridružili aj zdravotné problémy si povedala dosť. Zhodila 18 kíl a je z nej osobná trénerka. Nikoly Kováčikovej sme sa pýtali na rady, ako sa dostať do formy.

Ilustračný obrázok k článku Nikola z Brezna zhodila 18 kíl, teraz robí fitnes trénerku: Jej rady nie sú zázrak, je to drina
Zdroj: Dnes24.sk

Osobná trénerka Nikola Kováčiková sa športu venuje odmalička. Ako dieťa ju bavili všetky športy. Na strednej hrávala volejbal, florbal, basketbal a venovala sa aj behu. Vždy tiež inklinovala k zimným športom ako lyžovaniu tak aj snowboardovaniu.

Nikola môže byť pre mnohých inšpiráciou. Aj ona, ako mnohí, totiž bojovala s vyššou váhou. „Pri nedostatočnej informovanosti a zlým návykom som dosiahla vyššiu váhu, ktorá mi zabraňovala v pohybe a postupne dochádzalo aj k iným zdravotným problémom,“ prezrádza. Ako pokračuje, nastalo však obdobie zmeny a povedala si dosť. Začala študovať zdravú výživu a cvičenia.

„Začiatky boli ťažké, pretože existuje strašne veľa zdrojov informácií a často aj nesprávnych. Ale postupom času som bola schopná previesť získané informácie do môjho životného štýlu so šťastným koncom. Dosiahla som mínus 18 kíl a všetky zdravotné ťažkosti sa pominuli,“ opisuje Nikola.

Potom si položila otázku: „Dokázala som to ja, prečo nemôžu iní?“ A tak sa rozhodla im začať pomáhať. Nám prezradila tipy a triky, ako sa dostať do formy (po čom nejeden z nás túži hlavne s príchodom leta) a hlavne cítiť sa lepšie.

1. Jedlo je dôležité

  • jedzte malé porcie viackrát denne
  • dôkladne prežúvajte a nejedzte rýchlo
  • vyhýbajte sa potravinám z ktorých nafukuje, taktiež bublinkovým nápojom a žuvačkám
  • naučte sa používať menej soli

2. Najlepším liekom je voda

  • vodu hlavne v teplom období je nutné prijímať, najlepšie cca 3–4 litre denne
  • je dôležitou súčasťou mechanizmu menom telo, naša pohonná hmota
  • najlepšie s citrónom alebo aj so zázvorom

3. Skúste relaxovať pohybom

  • na cvičenie netreba len fitnes centrá, cvičiť môžete doma, v práci ale aj von
  • momentálne máme v Brezne otvorený aj Outside Workout park na nábreží Hrona na dopravnom ihrisku v Brezne a workout zónu nájdete aj v parku na Školskej ulici

4. Vyhýbajte sa fámam, naučte sa čo je správne

  • nejesť po 18.00 hod alebo po inom čaše
  • naučte sa jesť pravidelne v časovom rozmedzí cca 2–3 hodiny
  • určite si dávajte pozor čo večer konzumujete, t.j. nevyhľadávame na večeru pizzu, ale len niečo ľahšie, ako je zelenina, mandle, cottage syr, tvaroh…

5. Zbavte sa stresu a motivujte sa

  • určite to nie je ľahké, keby to tak bolo tak by sme tu neboli
  • treba bojovať proti všetkému, nikdy sa nezastaviť a nikdy sa nevzdať
  • skúsili to mnohí, ale uspeli len tí, ktorí to naozaj chceli

Foto: Archív N.Kováčiková

Pripravení na leto?
4
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk

Rýchle správy

Najčítanejšie