Katarína Oravská Správy

Mosty cez Hron, lávka pre peších aj protihlukové steny: Firma chce vybudovanie obchvatu stihnúť za 510 dní!

Prvá etapa obchvatu Brezna je stavba väčšieho rozsahu. Zahŕňa v sebe cestné, mostné objekty či protihlukové steny. Firma, ktorá obchvat realizuje je pripravená zmluvný termín 510 dní splniť.

Ilustračný obrázok k článku Mosty cez Hron, lávka pre peších aj protihlukové steny: Firma chce vybudovanie obchvatu stihnúť za 510 dní!
Foto: Katarína Oravská

Prvá etapa obchvatu oficiálne začala. Čiastočne odbremení dopravu v centre mesta, kadiaľ denno-denne prejdú tisícky áut. Prvú etapu obchvatu Brezna realizuje firma Alpine Slovakia. „Je to zodpovedná spoločnosť, stavali sme s nimi viac úsekov ciest po Slovensku, takže sa nebojím, že by sa toho nezhostili,“ uviedol na margo firmy generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera. Spoločnosť vybrala SSC vo verejnom obstarávaní spomedzi 15 uchádzačov.

„Pre SSC sme stavali severný obchvat Trnavy, elimináciu bezpečnostných rizík v Nitrianskom a Bratislavskom kraji, dokonca kúsok od Brezna sme rekonštruovali mosty v Brusne, Banskej Bystrici či v Zámostí,“ doplnil prokurista Alpine Slovakia Juraj Pojezdál. Zmluvná cena je 20,895 miliónov eur s DPH. V nej je podľa Pojezdála zahrnutá aj 10% rezerva, v prípade vzniknutých problémov. Lehota výstavby je 510 dní, čiže rok a pol.

„Je to stavba väčšieho rozsahu, ktorá zahŕňa 80 objektov, či sú to protihlukové steny, mostné objekty, cestné objekty, asanácie budov. Je to dosť práce a termín je tvrdý, keď sa nevyskytnú žiadne problémy, 510 dní je termín, ktorý naša spoločnosť splní,“ vyhlásil Pojezdál.

V rámci prvej etapy vyrastie päť mostov. Dva budú menšieho rozsahu do 10 metrov. „Na tomto úseku je niekoľko mostných objektov, ktoré sú pomerne náročné. Prvý most dĺžky 269 m je šesťpólový železobetónový most nad riekou Hron a železnicou,“ uviedol riaditeľa SSC IVSC Banská Bystrica Peter Polešenský. Ako spresnil Pojezdál, bude tu teda prebiehať šesť veľkých betonáží.

„Druhý most je dĺžky 92 metrov, je nad miestnym potokom a železničnou vlečkou do bývalej Mostárne Brezno. Za zmienku stojí aj lávka pre peších nad kruhovou križovatkou Mazoníkovo, ktorá je zavesená a má dĺžku 120 metrov,“ pokračoval Polešenský.

Ako doplnil Pojezdál zaujímavý, ale zároveň rizikový je pre nich materiál, ktorý sa má použiť. „Projektanti v tejto dobe väčšinou využívajú materiál, ktorý sa bude odkopávať na stavbe, v rámci efektivity, aby sa tento materiál, v čo najväčšej miere využil na budovanie.“

Mosty cez Hron, lávka pre peších aj protihlukové steny
4
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM