Katarína Oravská Správy

Obchvat Brezna má v sebe háčik: Prvá etapa vo veľkom spustená, no čo bude s druhou?

Brezňania netrpezlivo čakajú na obchvat mesta, ktorý má odkloniť hustú premávku z centra. Prvá etapa bola vo veľkom už spustená. Je tu však háčik. Čo bude s druhou etapou?

Ilustračný obrázok k článku Obchvat Brezna má v sebe háčik: Prvá etapa vo veľkom spustená, no čo bude s druhou?
Foto: Katarína Oravská

Poklepanie základného kameňa koncom marca, oficiálne odštartovalo výstavbu prvej etapy obchvatu Brezna. Odbremeniť má dopravu v meste o 30%. Podľa zmluvného termínu, má prvá etapa stáť za 510 dní. Stavba zahŕňa mosty, lávku pre peších či protihlukové ste­ny.

„Celý zmysel nadobudne výstavba až vtedy, keď bude dokončená druhá etapa a celá tranzitná doprava bude odklonená mimo mesta Brezna,“ uviedol prokurista spoločnosti Alpine Slovakia, ktorá stavia prvú etapu.

Po dokončení prvej etapy totiž cez námestie nebudú prechádzať len tie vozidlá, ktoré smerujú od Banskej Bystrice na Hriňovú a späť. Celkové odľahčenie centra Brezna prinesie až dokončenie druhej etapy obchvatu a jeho napojenie na cestu I/66 v smere na Telgárt. Prvá etapa obchvatu začína na začiatku mesta Brezna v smere od Banskej Bystrice a končí kruhovou križovatkou na ceste tretej triedy v smere na Čierny Balog, za Baldovským mostom. Druhá etapa je rozdelená na dva úseky. Prvý úsek začína danou kruhovou križovatkou.

„Prvý úsek končí križovatkou Rohozná a od tejto križovatky pokračuje druhý úsek druhej etapy a končí pri napojení na cestu I/66 v Zadných Halnách,“ opísal riaditeľ Slovenskej správy ciest IVSC Banská Bystrica Peter Polešenský. „Tým pádom bude zokruhované celé mesto Brezno,“ doplnil generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest (SSC) Roman Žembera.

Ako povedal štátny tajomník ministerstva dopravy Viktor Stromček, vzhľadom k intenzite áut, ktoré v meste sú – vyše 12000 áut prejdú centrum denne, z toho 1700 kamiónov – je nevyhnutné budovať následne aj druhú etapu obchvatu. Kedy to však bude? Podľa Stromčeka to závisí od priorít, rozpočtu a európskych peňazí. Aj prvá etapa za 20,895 miliónov eur je prevažne krytá z rozpočtu Európskej únie.

„Je to všetko záležitosť financií, budeme sa, samozrejme, snažiť dosiahnuť, aby sme išli s ďalším úsekom v tomto novom programovom období (2015–2020). Končíme projektovú dokumentáciu pre stavebné povolenie. Vybavíme stavebné povolenie a chceli by sme sa pustiť do druhej etapy, ktorá končí v Tisovci,“ uviedol Žembera.

Ako dodal Stromček, v minulosti bol prioritou rozvoj diaľničnej siete, ktorá bola v rámci Slovenska nedostatočná, dnes chcú dať do poriadku cesty prvej triedy. „Snažíme sa, aby sme mohli použiť peniaze z ďalšieho plánovacieho obdobia na úpravu tzv. kobercov, aby vodiči nejazdili po tankodrómoch, ale cestách priamo úmerných cestám prvej triedy.“

Kompetentní prehovorili o pokračovaní obchvatu
4
Galéria
Zdroj: Dnes24.sk
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM